Ihimiset.fi

UKK – usein kysytyt kysymykset

 

Klikkaa siirtyäksesi alla oleviin kysymyksiin:

Miten päivitän organisaationi tietoja palvelussa?

Loin tunnukset verkkopalveluun. Koska voin kirjautua sisään? 

Miten kirjaudun sisään verkkopalveluun? 

Miten muutan käyttäjätunnukseni salasanan? 

Hukkasin palvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan. Mitä teen? 

Miten saan lisää käyttäjätunnuksia organisaatiollemme? 

Palvelusta tulevat ilmoitukset menevät roskapostiin – mikä avuksi? 

Mihin käyttäjän tietoja käytetään? 

Miksi ja miten käyttäjätunnus poistetaan? 

Kuinka kauan ilmoittamani sisällöt ovat näkyvissä palvelussa? 

Löytyykö ihimiset.fi:stä kaikki Pohjois-Pohjanmaan järjestöt? 

Teettekö yhteistyötä soteen liittyen? 

 

 


 

 

Miten päivitän organisaationi tietoja palvelussa?

Kukin käyttäjä ja edelleen toimija (=yhdistys tai muu yhteisö) on vastuussa tuottamastaan sisällöstä ja sisältöjen oikeellisuudesta. Näitä tietoja ylläpidetään palveluun rekisteröidyn käyttäjätunnuksen kautta. Käyttäjätunnuksia voi olla organisaatiolla niin monta kuin tarvitsee. Voit rekisteröityä palveluun rekisteröitymissivulla. Toimijoiden tulee ensisijaisesti itse huolehtia siitä, että tiedot pysyvät ajantasaisina silloinkin, kun vastaavat henkilöt vaihtuvat.

 

 

Loin tunnukset verkkopalveluun. Koska voin kirjautua sisään?

Jos olet ensimmäinen organisaatiosi käyttäjä palvelussa, voit kirjautua palveluun heti rekisteröitymisen jälkeen. Muut samaan organisaatioon kuuluvat käyttäjät voivat kirjautua palveluun heti, kun organisaation jo hyväksytyt käyttäjät ovat hyväksyneet heidät palvelun käyttäjiksi.

 

 

Miten kirjaudun sisään verkkopalveluun?

Jotta voit käyttää palvelun kaikkia ilmoittajalle tarkoitettuja toimintoja, kirjaudu palveluun seuraavasti:

  • Paina palvelun etusivun ylälaidasta löytyvää Kirjaudu / rekisteröidy -linkkiä.
  • Lisää sivun vasemmassa palstassa Kirjaudu-lomakkeen ensimmäiseen kenttään joko käyttäjätunnus tai se sähköpostiosoite, jota käytit rekisteröityessäsi palveluun.
  • Lisää toiseen kenttään salasanasi. Jos olet unohtanut salasanasi, voit pyytää uuden kirjautumislomakkeen Oletko unohtanut salasanasi -toiminnolla.
  • Kirjautumisen yhteydessä on käytössä käyttäjän varmistamiseksi Googlen Recaptchan näkymätön toteutus. Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjän varmistaminen hoituu yleensä ilman, että käyttäjä itse joutuu tekemään varmistustehtäviä. Mikäli Google pitää kirjautumista epäilyttävänä, joutuu käyttäjä kuitenkin tekemään yhden tai useamman kuvavarmistuksen kirjautumisen yhteydessä. Kuvavarmenteita voi joutua tekemään useita. Tee niin monta kuvavarmennetta kuin järjestelmä vaatii

 

Pääsy kirjautumissivulle ei onnistu? Koeta pääsyä kirjautumissivulle toisella selaimella tai tilanteen jatkuessa ota yhteyttä ylläpitoon info@kumppanuuskeskus.fi

Kirjautuminen ei onnistu? Varmista että olet rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi tai pyydä organisaatiosi jo hyväksyttyjen käyttäjien hyväksyä myös sinut käyttäjäksi.

Mikäli ongelmat eivät tällä ratkea, ota yhteyttä info@kumppanuuskeskus.fi

Miten muutan käyttäjätunnukseni salasanan?

Suosittelemme vaihtamaan salasanan säännöllisin määräajoin. Salasanan muutat itse seuraavasti:

  • Kirjaudu sisään palveluun.
  • Näet kirjautuneena palvelun yläreunassa oman nimesi tai käyttäjätunnuksesi. Mene oman nimesi päälle ja valitse Muokkaa omaa profiilia.
  • Olet nyt omalla profiilisivullasi, josta löydät Luo salasana -linkin. Klikkaa linkkiä.
  • Anna joko järjestelmän luoda sinulle uusi salasana tai kirjoita valitsemasi uusi salasanasi.
  • Vahvista uusi salasanasi painamalla Päivitä käyttäjätiedot -painiketta.
  • Tallenna salasanasi ja huolehdi sen turvallisesta säilyttämisestä.
  • Mikäli kohtaat ongelmia salasanan vaihtamisessa, ota yhteyttä info@kumppanuuskeskus.fi

 

Hukkasin palvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan. Mitä teen?

Uuden salasanan voit pyytää Unohtuiko salasanasi -toiminnolla.

Käyttäjätunnuksesi on sähköpostiosoite, jolla olet palveluun rekisteröitynyt. Tarkista sähköpostistasi Ihimiset.fi-palvelun lähettämä viesti rekisteröitymisestä. Jos et löydä viestiä ja olet varma, että olet luonut tunnukset palveluun, ota yhteyttä info@kumppanuuskeskus.fi

Unohtuneen salasanan pyytäminen

Jos olet unohtanut salasanasi, toimi näin:

  • Paina sivun ylälaidasta löytyvää Kirjaudu sisään -linkkiä.
  • Kirjaudu -lomakkeen yhteydessä näet linkin Oletko unohtanut salasanasi. Paina linkkiä.
  • Lisää ensimmäiseen kenttään käyttäjätunnuksesi tai se sähköpostiosoite, jota käytit rekisteröityessäsi palveluun.
  • Paina Pyydä uusi salasana -painiketta.
  • Saat ilmoituksen, että uusi salasanasi on lähetetty antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
  • Mene sähköpostiisi ja avaa viesti. Viestistä löydät uuden salasanasi, jota käyttämällä pääset kirjautumaan verkkopalveluun.
  • Suosittelemme vaihtamaan annetun salasanan seuraavan käyttökerran yhteydessä sekä tallentamaan salasanasi ja huolehtimaan sen turvallisesta säilyttämisestä.

 

 

Miten saan uusia käyttäjätunnuksia organisaatiollemme?

On hyvä, jos useampi organisaatiostasi käyttää palvelua aktiivisesti.

Kunkin organisaation ensimmäinen rekisteröitynyt henkilö on luonut organisaatiolleen toimijatilin.

Tästä eteenpäin, organisaatioiden jo olemassa olevat käyttäjät hyväksyvät omien tunnuksiensa kautta saman organisaation uusia rekisteröityneitä käyttäjiä oman organisaation toimijatilin käyttäjäryhmään. Uudet henkilöt rekisteröityvät aina palveluun rekisteröitymissivun kautta, mutta pääsevät kirjautumaan vasta kun hyväksyminen on tehty.

On erittäin tärkeää, että uudet käyttäjät hyväksytään mahdollisimman pian rekisteröitymisen jälkeen, sillä muutoin he eivät pääse kirjautumaan hallintaan ja tuottamaan palveluun sisältöjä.

Ohje uuden käyttäjän hyväksymiseen:

  • Jo hyväksyttynä käyttäjänä saat sähköpostiisi viestin uudesta organisaatiosi käyttäjästä.
  • Mene Kirjaudu / rekisteröidy -sivulle ja kirjaudu palveluun.
  • Mene organisaatiosi profiilissa vasemman palstan Käyttäjät -kohdan “Käyttäjäryhmään”.
  • Valitse se uusi käyttäjä, joka odottaa hyväksyntää ja klikkaa “Muokkaa”
  • Poista käyttäjän tiedoista ruksi kohdasta “Jos valittu, käyttäjä ei voi kirjautua hallintaan”
  • Tallenna lopuksi tekemäsi asetus.
  • Uusi käyttäjä voi nyt rekisteröityä hallintaan kuin sinäkin

 

 

Palvelusta tulevat ilmoitukset menevät roskapostiin – mikä avuksi?

Joskus käyttäjillämme ilmoitukset palvelusta ohjautuvat roskapostiin. Ongelma liittyy siihen, että mitä enemmän palvelumme ylläpidosta tulevaa sisältöä merkataan vastaanottajien puolesta roskapostiksi, sitä enemmän sitä ohjautuu roskapostiin. 

Samalla kun teemme parhaamme, että sisältömme olisi jatkossa houkuttelevampaa, ja että sähköpostiohjelmat näkisivät meidät entistä luotettavimpina kontakteina, on tärkeää, että myös vastaanottajat tekevät osansa.

Suosittelemme lisäämään alla olevat yhteystiedot osoitekirjaan. Mikäli viestejämme ohjautuu jatkossa roskapostiin / niitä löytyy sieltä edelleen, ne kannattaa merkitä ”Ei roskapostiksi”.

Pääosin palvelua koskevat yhteydenotot tulevat seuraavista osoitteista:

noreply@ihimiset.fi – Ihimiset.fi-palvelun automaattiset vahvistukset rekisteröitymiseen, ilmoituksien julkaisemiseen ja ilmoittautuneisiin liittyen
noreply@toimeksi.fi – Salasanan vaihtolinkki ja ylläpidosta kutsuttujen käyttäjien aktivointilinkit
info@kumppanuuskeskus.fi – Ihimiset.fi Ylläpidon suorat yhteydenotot ja ylläpidon kirjeet

Kiitos yhteistyöstä!

 

 

Mihin käyttäjän tietoja käytetään?

Rekisteröityessään palveluun käyttäjä vahvistaa tutustuneensa käyttöehtoihin ja sitoutuu noudattamaan niitä palvelun käytössä. Tutustu palvelun tietosuojaselosteisiin ja Toimeksi.fi-verkkopalvelukokonaisuuden yhteisiin käyttöehtoihin, joissa kerrotaan tietojen käyttötarkoituksesta.

 

 

Miksi tai miten käyttäjätunnus poistetaan? 

Mikäli käyttäjä rikkoo palvelun käyttöehtoja, voi kunkin palvelun ylläpitäjä poistaa kirjautuneen käyttäjän tiedot joko määräajaksi tai kokonaan palvelusta. Myös yli kaksi vuotta käyttämättä olleet tunnukset poistetaan säännöllisin väliajoin palvelusta. Käyttäjä voi myös itse pyytää omien käyttäjätietojensa poistamista palvelusta.

 

Määräaikaiset sisällöt (tapahtuma, toiminta, vapaaehtoistehtävä, työ- tai harjoittelupaikka) poistuvat palvelun listauksista ja hakutuloksista, kun niiden määritetty päättymispäivämäärä tai hakuaika on mennyt. Eli jos toiminta on määritetty jatkuvaksi 12.8.2020 asti, se näkyy palvelussa tähän päivään asti.

Mikäli sinulla on syystä tai toisesta tarve poistaa ilmoituksesi näkyvistä, voit tehdä sen joko

  • arkistoimalla ilmoituksen hallinnasta
  • tai muuttamalla tapahtuman, toiminnan,vapaaehtoistehtävän, työ- tai harjoittelupaikan päivämäärän / viimeisen hakupäivän jo päättyneeksi.
  • muuttamalla ilmoituksen tilaan ”Yksityinen”
  • Voit myös siirtää ilmoituksen roskakoriin, mutta silloin et voi enää hyödyntää samaa pohjaa uuden ilmoituksen tekemiseen,

Toimijatietojen ja -tilin poistoa voit pyytää laittamalla viestiä ylläpitoon info(a)kumppanuuskeskus.fi.

 

 

Kuinka kauan ilmoittamani sisällöt ovat näkyvissä palvelussa?

Määräaikaiset sisällöt (tapahtuma, toiminta, vapaaehtoistehtävä, työ- tai harjoittelupaikka) poistuvat palvelun listauksista ja hakutuloksista, kun niiden määritetty päättymispäivämäärä tai hakuaika on mennyt. Eli jos toiminta on määritetty jatkuvaksi 12.8.2020 asti, se näkyy palvelussa tähän päivään asti.

Uutiset arkistoituvat 2 vuoden sisällä julkaisusta.

Toimijakortilla eli osoitteella ”www.ihimiset.fi/toimija/yhdistyksen-nimi-ry” julkaistu sisältö on pysyvää, toimijan perustiedot sisältävää. Tämän vuoksi toimijakortilla ei suositella ilmoitettavaksi määräaikaisia tai muuttuvia toimintoja koskevia tietoja. Suosittelemme, että tarkistat sisältösi palvelussa säännöllisin väliajoin, osana organisaatiosi normaalia viestintärutiinia.

 

 

Löytyykö ihimiset.fi:stä kaikki Pohjois-Pohjanmaan järjestöt?

Ihimiset.fi -verkkopalveluun rekisteröityminen on vapaaehtoista, joten valitettavasti ihimiset.fi:stä ei tällä hetkellä löydy kaikkia Pohjois-Pohjanmaan järjestöjä.

 

 

Teettekö yhteistyötä soteen liittyen?

  • Teemme järjestö- ja yhdistysyhteistyötä esimerkiksi POPsote-hankkeen kanssa. Lue lisää Järjestö- ja yhdistysyhteistyöstä POPsoten sivuilta.
  • Ihimiset.fi -verkkopalvelu sopii työkaluksi sote-alan ammattilaiselle palveluohjaukseen kolmannen sektorin piiriin.


Muokattu viimeksi: 19.05.2021